رهانور رهانور .

رهانور

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟

لیزر برای افرادی که خصوصیات زیر را داشته باشند ممنوع می باشد، این ویژگی ها به شرح زیر می باشد، به طور معمول ضرر لیزر موهای زائد برای افراد زیر می باشد:

اگر مبتلا به لوپوس و سایر بیماری هایی که به نور حساس هستند میباشید به دلیل اینکه لیزر نوعی نور محسوب می شود برای شما مضر است.
اگر ماینوکسیدیل را برای پر مویی و پرپشت شدن موهای خود استفاده می کنید به دلیل اینکه لیزر عکس آن است بهتر است لیزر را تا پایان دوره مصرف به تعویق بی اندازید.
برای کسانی که مبتلا به اگزما و آکنه هستند، به شرطی می توانند لیزر انجام دهند که عفونتی بر روی آکنه وجود نداشته باشد، در غیر این صورت لیزر عفونت را پخش می کند.
به ندرت لیزر موجب ایجاد زخم و سوختگی می شود؛ اما اگر مبتلا به کلوئید هستید ممکن است در نواحی که لیزر پوست را سوزانده باشد مقداری گوشت اضافه بیاورید.
افرادی که دچار بیماری پوستی هستند در صورت تجویز پزشک می توانند لیزر موهای زائد را انجام دهند، اگر بیماری حاد باشد ممکن است لیزر موجب تشدید آن شود.
مصرف راکوتان علاوه بر نازک کردن پوست، اثر بخشی لیزر را به شدت کاهش می دهد.
در صورتی که باردار می باشید بهتر است ناحیه شکم و تناسلی را لیزر نکنید، هر چند که از نظر علمی ضرری در این دوران مشخص نشده است؛ اما بدون شک درد و اضطراب می تواند به راحتی به جنین منتقل شود.
اگر در مناطقی که می خواهید لیزر کنید دارای زخم عفونی می باشید بهتر است لیزر نکنید؛ زیرا لیزر به راحتی عفونت را در دیگر نواحی بدن پخش می کند.
در صورت سولاریوم و حمام آفتاب، نباید لیزر کنید.
در صورت داشتن موهای روشن، کرکی و پوست تیره نمی توانید از لیزر استفاده کنید.
در صورت داشتن تبخال فعال با تجویز پزشک اقدام به لیزر نمایید.
لیزر موهای زائد برای هر فردی با علائم ذکر شده ممنوع می باشد و در صورت تجویز پزشک خود، می تواند برای رفع موهای زائد خود از لیزر استفاده کند.

اقدامات قبل از لیزر موهای زائد
در زمان انجام لیزر هیچ نوع آرایش یا لوسیونی نباید بر روی پوست شما باشد.
برای جلوگیری از آسیب احتمالی، حداقل 2 هفته قبل از درمان از محصولات برنزه کننده یا اسپری برنزه استفاده نکنید.
حداقل 3 روز قبل از لیزر و 3 روز بعد از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید.
حداقل به مدت 4 هفته از اپیلاسیون، بند انداختن و موچین در محل لیزر خودداری کنید. اصلاح کردن (تراشیدن/شیو کردن) کافی است.
مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد
بعد از هر جلسه لیزر برای مدت دو هفته از نور آفتاب دوری کنید. درصورتی‌که نمی‌توانید این کار را انجام دهید، حتماً این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.
به مدت ۴ ساعت پس از لیزر حمام نکنید.
اگر احساس درد یا سوزش دارید، می‌توانید از کمپرس آب سرد استفاده کنید.
حداقل تا ۴۸ ساعت بعد از عمل از رفتن به سونا، جکوزی یا استخر آب گرم خودداری کنید.
تعداد جلسات لیزر موهای زائد
در جلسات قبل از لیزر، پزشک، شخص را معاینه می‌کند تا از وضعیت سلامت او مطمئن شود و با توجه به حجم و نوع موها، تعداد جلسات موردنیاز را تعیین کند. در طول هر جلسه با استفاده از دستگاه لیزر، اشعه لیزر به موهای زائد تابانده می‌شود.
توجه کنید که فرایند تولید فولیکول‌های مو و رشد موها تنها با یک بار تاباندن لیزر متوقف نمی‌شود. به همین دلیل لازم است که جلسات لیزر تکرار شوند تا موهای زائد به‌ طور کامل از بین بروند. فاصله جلسات معمولاً ۶ تا ۸ هفته است؛ اما بعد از تکمیل یک دوره کامل (تعداد جلسات دوره به تشخیص پزشک بستگی دارد) تا چند سالی نیاز به تکرار دوره لیزر نخواهید داشت.

 

برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۷:۰۵ توسط:رها نور موضوع: نظرات (0)