رهانور رهانور .

رهانور

لندن ، پايتخت باراني انگلستان

سفر به لندن (London) پايتخت انگلستان و پادشاهي متحد بريتانياي كبير و ايرلند شمالي است. اين شهر همچنين بزرگ‌ترين و پرجمعيت‌ترين شهر در بريتانيا و بزرگترين ناحيه شهري از نظر مساحت در اروپا نيز هست.

اين شهر كه در كنار رود تيمز قرار دارد، قدمتي دو هزار ساله دارد و تاريخ ساخت آن به دوران روم باستان برمي‌گردد و به عنوان هسته تاريخي انگليس تاحدود زيادي حفظ شده‌است و از قرن ۱۹ ميلادي توسعه اين شهر شروع شده و امروزه اين شهر مهم‌ترين شهر انگلستان به شمار مي‌آيد و ساختار اداري بسيار گسترده‌اي دارد. مجله اينترنتي رزا

اين شهر زيبا يكي از پربازديدترين مقاصد گردشگري دنيا است و سالانه بالاي ۱۵ ميليون گردشگر از اين شهر جادويي بازديد مي‌كنند. لندن با داشتن ۱۴ ميليون گردشگري بين‌المللي پربازديدترين شهر در اروپا محسوب مي‌شود و پس از نيويورك توانسته عنوان دومين شهر هوشمند جهان در سال ۲۰۱۸ را كسب كند. آب و هواي لندن نسبت به ديگر شهرهاي انگلستان معتدل تر بوده، هواي اين شهر تقريبا هميشه شرجي و مرطوب است.

اين شهر تاريخي چهار مكان باستاني مهم دارد: اين مكان‌ها در منطقه وست‌مينستر قرار گرفته‌اند. كليساي باستاني مارگارت، برج لندن.، روستاي گرينويچ، كاخ و باغ سلطنتي. بزرگترين پارك‌ها در منطقه مركزي شهر شامل ۳ پارك سلطنتي، هايد پارك، باغ‌هاي كنزينگتون و ريجنتز پارك هستند. رجنتز پارك شامل باغ‌وحش لندن مي‌شود كه از قديمي‌ترين باغ‌وحش‌هاي علمي جهان است، اين پارك در نزديكي موزه مادام توسو قرار دارد.

امكان ندارد در لندن باشيد و حوصله تان در اين شهر سر برود. سرگرمي هاي متفاوتي در اين شهر جهت گذراندن اوقات فراقت وجود دارد.

هميشه در لندن سرگرمي‌هايي براي اوقات فراغت وجود دارد كه امكان اين كه حوصله تان سر برود بسيار كم است. موزه‌ي تاريخ طبيعي و علوم بريتانيا و گالري‌هاي تيت (Tate) نمونه‌هايي از مكان‌هاي رايگان و جالب لندن هستند. در اين مكان‌ها مي‌توانيد شگفت‌انگيزترين آثار دنيا را مشاهده كنيد.

لندن يكي از شهر هاي شلوغ انگليس و دنيا است با اين حال مكان هايي در اين شهر وجود دارد كه جز مقاصد توريستي نمي باشد و مي توان در آن مكان آرامش را تجربه كرد. يكي از اين مكان ها «باغ ققنوس» است كه جمعيت زيادي در آن ديده نمي‌شود و مي‌توان در اين باغ لحظاتي را در ميان گل‌هاي وحشي نشست و از طبيعت آن‌جا لذت برد.

آب و هواي لندن
بهترين ماه هاي سال كه بايد به اين شهر سفر كرد،ر ماه‌هاي آگوست و جولاي است. دماي هوا در اين ماه‌ها بين ۹ تا ۲۳ درجه در حال تغيير است. با اين حال، تمام فصل هاي سال آب و هواي لندن خنك و باراني است؛ اما اين دو ماه، بهترين زمان‌ سفر به لندن مي باشند. همچنين شهر لندن داراي زمستان‌هاي معتدل و تابستان‌هاي ملايمي است. در فصول گرم سال نيز هوا كمي شرجي و رطوبت آن نسبت به ساير شهرهاي انگلستان بيشتر خواهد شد.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۰۲:۳۳ توسط:رها نور موضوع: نظرات (0)

در سفر به زنجان از چه جاهايي ديدن كنيم؟

سفر به زنجان ، زنجان در محدوده‌ كوهستاني ايران قرار دارد و اين موضوع باعث مي‌شود كه تابستان‌هاي كوتاه و معتدلي داشته باشد. زمستان‌هاي سخت و طولاني زنجان، آن را به يكي از بهترين مقاصد گردشگري زمستاني خصوصا براي علاقه‌مندان به اسكي تبديل كرده است. گرچه كشاورزي بخشي از اقتصاد اين شهر را به خود اختصاص داده، اما فعاليت‌هاي صنعتي محور اصلي اقتصاد اين محدوده از ايران است. اين شهر از آن شهرهايي است كه بايد به آن سفر كنيد و از نزديك ببينيدش. شهري با بزرگ‌ترين گنبد آجري دنيا (سلطانيه) كه پر از جاهاي ديدني و كشف نشده است.مجله اينترنتي رزا

غارهاي كتله‌خور ، يكي از عجيب‌ترين جاهاي ديدني زنجان
در بين جاهاي ديدني زنجان ، غارهاي كتله‌خور عجيب‌ترين است. هنوز بخش بزرگي از غار در مرحله‌ي اكتشافات قرار دارد و بخش كوچكي از آن براي بازيد آماده شده است. اين غار در بين جاذبه‌هاي طبيعي غرب ايران، از بهترين‌هاست. كتله‌خور در ۱۵۰ كيلومتري جنوب زنجان قرار دارد. مسير حركت شما براي رسيدن به غار از جاده سلطانيه-همدان به سمت گرماب خواهد بود. اين‌جا هنوز به‌اندازه‌ غار عليصدر همدان، معروف نيست و توريستي نشده، اما به همان اندازه داراي اهميت است.

بهترين راه براي رسيدن به كتله‌خور، گرفتن يك تاكسي در اختيار براي يك روز و تركيب سفر به كتله‌خور با گنبد سلطانيه و مقبره‌ قيدار نبي است.

آدرس غارهاي كتله خور : زنجان، ۱۵۵ كيلومتري جنوب زنجان، در نزديكي شهر كوچك گرمابغارهاي كتله‌خور يكي از جاهاي ديدني زنجان كه نبايد از دستش دهيد

غارهاي كتله‌خور يكي از جاهاي ديدني زنجان كه نبايد از دستش دهيد

كوه‌هاي رنگي ، پِينتد ديزرتز استراليا در زنجان
مورد بعدي در ليست جاهاي ديدني زنجان ، بازهم يك جاذبه‌ي طبيعي است. اين‌جا شبيه به «Painted Deserts» (پِينتد ديزرتز) در استراليا و نقاط مشابه در آمريكاست، اما در مقياسي بسيار بزرگ‌تر. هركسي كه تجربه‌ي سفر به تبريز از زنجان در نوروز را داشته باشد، در يك مسير ۲۰ كيلومتري، آلاداغ لار، كوه‌هاي قرمز، سفيد و اخرايي‌رنگ، و همين‌طور شكل‌هايي شبيه به فيلم‌هاي فضايي را در ۱۲۵ كيلومتري جاده‌ي زنجان تبريز مي‌تواند ببيند. منظره‌اي فوق‌العاده كه از دست دادنش اشتباه بزرگي است.

آدرس كوه‌هاي رنگي : ۲۵ كيلومتري شمال شرقي تبريز و در مسير شهرستان اهر- تبريز و خواجه و اتوبان ميانه – زنجان

موزه‌ باستان‌شناسي ، يك جاي ديدني مهم در بين جاهاي ديدني زنجان
اين موزه، خانه‌ي يكي از مهم‌ترين آثار باقي‌مانده‌ باستان‌شناسي در ايران، «مرد نمكي» است. اين مكان به موزه‌ي «مردان نمكي» هم مشهور است و يكي از معروف‌ترين جاهاي ديدني زنجان است. «مردان نمكي» كه از معدن چهرآباد در استان زنجان به‌دست‌آمده‌اند، نمونه‌هاي بي‌نظير سالمي از انسان پيش از تاريخ‌اند. حتي لباس‌ها و موهاي مردان نمكي تحت شرايط خشكي و نمكي كه روي آن‌ها بوده، سالم باقيمانده است.

ژست دست‌هاي مرد نمكي به هنگام ترس از سقوط معدن بيننده را شگفت‌زده خواهد كرد. ۳ تا از ۴ مرد نمكي كشف‌شده، اين‌جا و در اين موزه حاضر هستند. اما مرد نمكي اصلي در موزه‌ي ايران باستان در تهران قرار دارد.

قلعه‌ بهستان ، در ميان جاهاي ديدني زنجان
اين قلعه‌ي عجيب‌وغريب با ارتفاع بسيار زياد نسبت به سطح شهر و روستاي حوالي، يكي از جالب‌ترين‌ها مكان‌هاي ديدني زنجان است. «قلعه‌ي بهستان» كه در ۱۴ كيلومتري شمال «ماه‌نشان» در شهرستان ماه‌نشان قرار دارد، در كنار رودخانه‌ي «قزل‌اوزن» و در ۱۲۰ كيلومتري شمال غربي زنجان است. در دل كوه سوراخ‌هاي غار مانندي به‌دست ساسانيان ساخته‌شده است. براي ديدن اين قلعه و اطراف آن يك روز وقت لازم است.

شماره تماس: ۰۲۴۳۳۴۷۴۰۸۷

ساعت بازديد: ۲۴ ساعته

آدرس گنبد قلعه بهستان : استان زنجان، شهرستان ماه‌نشان، كنار رودخانه قزل اوزن

بازار زنجان ، وقت خوب زندگي
اين‌جا بوي زندگي جاري‌ست. بازار بزرگ زنجان، بلندترين بازار ايران و جالب‌ترين در بين جاهاي ديدني زنجان است و با سقف آجري و سراها و چاي‌خانه‌ها، قسمت‌هاي زيادي براي بازديد دارد. اگر به بازار زنجان رفتيد به «سراي ملك» حتما سري بزنيد. سكوتي بي‌نظير اين‌جا برقرار است كه ناگهان شما را وارد جهاني ديگر مي‌كند.

يكي ديگر از جاهاي جذاب اين بازار، سفره‌خانه و چاي‌خانه‌ حاج‌داداش است كه حتما به يك‌بار ديدن مي‌ارزد. بازار زنجان از نظر توليد و نوع فعاليت به هشت راسته تقسيم مي‌شود؛ از جمله راسته‌ي زرگرها، كفاش‌ها، بزازها، سراج‌ها و چند راسته‌ي ديگر كه اين تقسيم‌بندي از نظر حفظ حقوق صنفي و كنترل قيمت كالاهاي عرضه‌شده داراي اهميت است. اين نكته نمايان‌گر افكار بلند طراحان و بانيان اين بازار است. ۵ مسجد «چهلستون»، «آقا سيد فتح الله»، «جامع»، «حجت‌الاسلام و ملار» در اين قسمت بازار واقع شده‌اند.

مسجد حسينيه‌ اعظم ، جايي براي تماشاي سنت
تصوير ماه محرم زنجان در تلويزيون معمولاً دسته‌ي عزاداري حسينيه‌ي اعظم را نشان مي‌دهد. اين حسينيه كه حالا در زنجان بسيار جاافتاده شده و به آن رسيده‌اند، با گنبد طلايي خود يكي از نشان‌هاي شهر هست. اگر از كمربندي جنوبي حركت كنيد، آن را خواهيد ديد و درست رو‌به‌روي پل سيدالشهدا قرار دارد. از درون شهر هم اگر بخواهيد به آن برويد، در خيابان فردوسي است. در اين حسينيه بخشي از فرهنگ زنجان را خواهيد ديد و از ديدنش شگفت‌زده خواهيد شد.

مسجد جامع زنجان ، يك تجربه‌ي منحصر‌به‌فرد
در ورودي بازار و روبه‌روي سبزه‌ميدان كه محل جالبي‌ست و دست‌فروشان شهر چيزهايي ناياب مي‌فروشند، درب مسجد جامع قرار دارد. اين مسجد از درون ورودي بازار كنار آن‌هم دسترسي دارد. حوزه‌ي علميه شهر زنجان در اين مسجد برپاست كه همين‌الان هم مشغول به‌كار است. كاشي‌كاري و آجركاري مسجد جامع ديدني است و به‌علاوه حوض بزرگ وسط حياط و محل نماز جماعت، بسيار فضاي جالبي دارد. اگر به‌وقت اذان آن‌جا برويد، فضاي كامل‌تري از يك مسجد روحاني را شاهد خواهيد بود.

امامزاده سيد ابراهيم و مركز شهر
اين امامزاده در حدفاصل ميدان انقلاب -كه ميداني زيبا و يكي از نمادهاي شهر زنجان است- و ميدان (بلوار) آزادي قرار دارد. دسته عزاداري حسينيه اعظم در ماه محرم به مقصد امامزاده سيد ابراهيم حركت مي‌كند. لازم به ذكر است كه اگر به‌دنبال خريد خوب يا پاساژ‌گردي هم باشيد، كنار امامزاده پاساژ بزرگ نور كه يك پاساژ چندطبقه و معروف‌ترين در زنجان است، محل مناسبي است.

از ميدان انقلاب به سمت شمال هم اگر حركت كنيد، وارد معروف‌ترين خيابان زنجان شده‌ايد. اين‌جا پر رفت‌وآمدترين جاي شهر زنجان است كه جوانان عصرها آن را پر مي‌كنند. به‌علاوه، اين‌جا پر از مغازه‌ها و فروشگاه‌هاي كوچك و بزرگ و چند پاساژ ديگر است كه مي‌توانيد آن‌ها را هم بگرديد. در كنار سبزه‌ميدان كه واقع در ميدان انقلاب و به سمت غرب است، مسجد «خانوم» قرار دارد كه متعلق به دوران قاجار است.

رختشويخانه ، يك اثر تاريخي زيبا در بين جاهاي ديدني زنجان
رختشويخانه، منحصربه‌فردترين جاي ديدني زنجان است. در زمان قاجار، حاكم زنجان، اين‌جا را براي راحتي زنان ساخت. اين مكان، محلي براي رخت شستن زنان زنجان بوده است. انشعابي از قنات، براي رساندن آب به اين محل ساخته شده و زنان مي‌توانستند در محيطي خصوصي در فصل سرد يا گرم سال در اينجا رخت بشورند.

حياط رختشويخانه بسيار زيباست و توصيه مي‌كنيم كه وقتي به خيابان سعدي رفتيد، حتماً رختشويخانه را ببينيد. در كنار رختشويخانه به بازار صنايع‌دستي هم سري بزنيد و در پايان در شربتخانه، يك شربت باب ميل خودتان بخوريد و از يك گشت‌وگذار خاص لذت ببريد.

پل تاريخي مير بهاءالدين ، شگفتي زنجان
اين پل قاجاري تقريباً متعلق به ۲۰۰ سال قبل است. بزرگي و عرض اين پل هر بيننده‌اي را شگفت‌زده مي‌كند. پل مير بهاءالدين كه روي زنجان رود ساخته‌شده است، در ابتداي جاده‌ي بيجار از كمربندي جنوبي قرار دارد. وقتي‌كه وارد جاده‌ي بيجار مي‌شويد به سمت راست خود نگاه كنيد. يك محوطه‌ي فضاي سبز با تعدادي آلاچيق خواهيد ديد كه معمولاً خلوت است.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۰۰:۰۸ توسط:رها نور موضوع: نظرات (0)

بهترين مشاوره ي سئو

براي انتخاب بهترين شركت مشاوره سئو، بعد از بررسي موارد مختلف مانند سابقه كار و تجربه، نمونه كار ها، نظرات مشتريان، ثابت ماندن رتبه پروژه هاي سئو و … بايد به سراغ تشكيل جلسه با شركت هاي برتر مشاوره سئو برويم.

سابقه فعاليت و ميزان تجربه فني
شايد يك شركت سئو تازه كار بتواند پروژه هاي سئو را تا حدودي هندل كرده و پيش ببرد اما مطمئنا براي ارائه مشاوره به كسب و كار شما بايد در صنايع مختلفي فعاليت و رقابت را در سطح سبك و سنگين تجربه كرده باشد. به همين دليل است كه اولين معيار براي انتخاب يك شركت براي مشاوره سئو، ميزان سابقه كار و فعاليت هاي گذشته آن در صنايع گوناگون است.

نمونه كار هاي سئو و مشاوره
داشتن نمونه كار يكي از الزامات براي ايجاد اعتماد متقابل بين شركت ارائه دهنده خدمات مشاوره سئو و مشتريان جديد است. علاوه بر پروژه هاي سئو، نمونه كار مشاوره سئو نيز حائز اهميت است و معمولا راه اصلي براي مشاهده نمونه كار ها، وبسايت شركت مورد نظر است. يكي از معيار هاي اساسي ما براي گزينش ليستي از بهترين مشاور هاي سئو كه در ادامه به آن اشاره خواهيم كرد نيز داشتن نمونه كار در حوزه مشاوره به كسب و كار هاي كوچك و بزرگ است.

نظرات مشتريان
مشتريان چه راضي و چه ناراضي بزرگترين سرمايه هر شركتي هستند. در انتخاب يك آژانس براي مشاوره سئو نيز يكي از اقدامات هوشمندانه، يافتن مشتريان راضي و ناراضي و پرسيدن نظرات آنهاست. چه فاكتور هايي باعث شده تا يك مشتري از خدمات مشاوره سئو راضي و ديگري ناراضي باشد؟ اين موارد را در كنار هم بگذاريد و باهم مقايسه بكنيد. تا بتوانيد بهترين نتيجه را از اقدامات خود براي بهينه سازي موتور هاي جست و جو دريافت كنيد.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۳:۱۶ توسط:رها نور موضوع: نظرات (0)

حمام كردن بعد از كاشت مو

نحوه شستشو و تميز كردن موها پس از كاشت مو با شستشو هميشگي سر متفاوت است. شما بايد مواردي را هنگام شستشو سر رعايت كنيد.

هنگام شستشو موهايتان بهتر است از شامپو مناسب بعد از كاشت مو يا شامپو بچه استفاده كنيد زيرا فاقد مواد شيميايي مضر براي موهاي كاشته شده هستند.
زماني كه موهاي خود را مي شوييد حواستان باشد نوك انگشت و ناخن خود را به سرتان نكشيد، اين كار باعث آسيب رسيدن به گرافت هاي كاشته شده مي شود.
براي خشك كردن موهاي كاشته شده خود از سشوار و حوله استفاده نكنيد و اجازه دهيد موهايتان خودش خشك بشود. اگر مجبور به خشك كردن سريع موهاي خود هستيد مي توانيد از دستمال كاغذي نرم استفاده كنيد.
شما بايد تا حدود دو هفته تا يك ماه پس از كاشت مو موارد بالا را هنگام شستشو موهايتان رعايت كنيد. پس از آن مي توانيد موهاي خود را مثل گذشته و بصورت عادي بشوييد.

چگونه بعد از كاشت مو استحمام كنيم ؟
حمام كردن بعد از كاشت مو ، استحمام بعد از كاشت مو موضوعي است كه بايد در مورد آن اطلاعات كافي داشته باشيد. حمام كردن نادرست و شستشو اشتباه سر بعد از كاشت مو باعث بروز مشكلاتي از جمله آسيب رسيدن به گرافت هاي كاشته شده مي شود.

صبح بعد از كاشت مو، باندتان را باز كنيد و به راحتي دوش آب گرم بگيريد. البته فقط بدن خود را بشوييد و اجازه ندهيد آب به قسمت هاي كاشته شده و ناحيه برداشت سر برسد.

از روز دوم بعد از كاشت مو اجازه دهيد آب دوش به آرامي در محل پيوند جريان يابد. مي توانيد بخشي از جريان آب را با دست خود مسدود كنيد تا آب به طور مستقيم و با فشار با پوست سرتان تماس پيدا نكند. موهاي پشت سرتان را نيز بالا بگيريد تا آب بر روي ناحيه ي اهدا كننده نيز جريان يابد.

شما بعد از گذشت دو روز از كاشت موي خود بهتر است دو بار در روز به حمام برويد و اين كار را تا ۱۰ روز ادامه دهيد. تا ۱۰ روز بعد از كاشت مو بايد از قرار گرفتن زير دوش آب مستقيم و عمودي پرهيز كنيد، زيرا تماس مستقيم سر با آب به گرافت هاي كاشته شده آسيب وارد مي كند.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۹:۵۳ توسط:رها نور موضوع: نظرات (0)

كامپوزيت دندان بهتر است و يا لمينت دندان؟

تفاوت كامپوزيت و لمينت ، اگر دندانهاي شما بشدت لكه دار شده ، آسيب ديده ، به صورت نادرست تنظيم شده يا شكاف هاي بزرگتري دارند ، ممكن است دندانپزشك شما لمينت سراميكي را توصيه كند.

روكش هاي كامپوزيت براي نقص هاي خفيف تا متوسط ​​مناسب تر هستند. اگر مشكل شما آنقدر شديد است كه نمي توان با استفاده از روكش ها آن را درمان كرد، دندانپزشك شما ممكن است به جاي كامپوزيت و لمينت گزينه هايي مانند تاج دندان يا درمان ارتودنسي را توصيه كند. در صورت از دست رفتن دندان بهترين درمان حال حاضر، ايمپلنت مي باشد. در كلينيك دندانپزشكي سيب سفيد مي توانند از شرايط ايمپلنت اقساطي بهره مند شويد.

كامپوزيت ماندگاري بيشتري دارد يا لمينت؟
طول عمر لمينت سراميكي به طور متوسط ​​10 تا 20 سال دوام مي آورند ، اگرچه وقتي شما بهداشت دهان و دندان خود را به خوبي رعايت كنيد و دستورالعمل هاي دندانپزشك خود را انجام دهيد، روكش هاي لمينت حتي مي توانند دوام طولاني تري داشته باشند. ونيرهاي كامپوزيتي  تقريباً نيمي از طول عمر لمينت دندان را دارند ، معمولاً 5-7 سال.

كامپوزيت دندان محكم تر و قوي تر است يا لمينت دندان؟
روكش هاي لمينت بسيار قوي تر از رزين كامپوزيت هستند ، به اين معني كه آنها نسبت به شكسته شدن مقاوم تر هستند. با اين حال ، لمينت ها  نمي توانند مانند روكش كامپوزيت ترميم شوند. اگر لمينت سراميكي آسيب ديده باشد ، نياز به تعويض دارد كه مي تواند نسبتاً پرهزينه باشد.

كامپوزيت در برابر لكه ها مقاوم تر است يا لمينت؟
زيبايي رنگ دندانها در شفافيت آن است و هر چه رنگ شفافتر و عبور نور از وراي پوسته نازك كامپوزيت بيشتر باشد، دندان ها طبيعي تر و زنده تر جلوه مي كنند. اما نكته اينجاست كه اگر رنگ كامپوزيت خيلي شفاف باشد، رنگ اصلي دندانها سايه مي اندازد و نمي توان بد رنگي دندانها رو پوشاند و بايد با كامپوزيت اوپاك و مات بد رنگي زير كامپوزيت رو پوشاند. بنابراين اگر بدرنگي دندانها زياد باشد نمي توان انتظار انجام درمان كامپوزيت ونير با رنگي بسيار شفاف داشت.روكش لمينت نسبت به لكه ها حساسيت كمتري دارد ، اگرچه با وجود اين هم بايد سعي كنيد ميزان مصرف غذاها و نوشيدني هاي بسيار رنگي مانند قهوه و چاي را محدود كنيد.رزين كامپوزيت آسيب پذيرتر است و به راحتي تغيير رنگ مي دهد. دندانپزشك به شما توصيه مي كند رژيم غذايي خود را تنظيم كنيد و از مصرف غذاها و نوشيدني هاي رنگي خودداري كنيد.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۵:۴۱ توسط:رها نور موضوع: نظرات (0)

علائم هيدرادنيت چركي

درمان بيماري هيدرادپنيت چركي ،‌اين بيماري معمولا در نواحي از بدن كه پوست در معرض اصطكاك است بروز ميكند.
زيربغل،كشاله ران،باسن،ران و سينه معمولا نواحي هستند كه مساعد براي اين بيماري ميباشند.

برجستگي هايي مانند آكنه كه گنبدي شكل هستند
در هنگام لمس دردناك و سفت ميباشند
قطر آن ها معمولا ۱تا ۳ سانتي متر ميباشد
خود به خود سر باز كرده و چرك آن خارج ميشود
عوامل هيدرادنيت
هيدرادنيت عوامل متعددي دارد،اما مي توان مهم ترين عامل پديد آمدن آن را منافذ پوستي و فوليكول ها مو دانست.
ضعف در سيستم ايمني و يا تغيرات هورموني نيز از جمله رايج ترين عوامل پديدار شدن اين بيماري مي باشد.

مصرف داروهاي خاص
اضافه وزن
سابقه خانوادگي
استعمال دخانيات
ابتلا به آكنه
ابتلا به بيماري هاي روده
ابتلا به ديابت
ابتلا به آرتريت 
از جمله شايع ترين دلايل بروز اين بيماري ميباشد.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۱:۵۸ توسط:رها نور موضوع: نظرات (0)

همه چيز در رابطه با تزريق ژل خط خنده

روش‌هاي متنوعي مانند تزريق بوتاكس خط خنده، تزريق چربي، هايفوتراپي و … براي از بين بردن خط خنده (SmileLine) وجود دارد. يكي از اين روش‌ها تزريق ژل خط خنده است. اما مسئله اينجا است كه تبليغات منفي و در بعضي مواقع تجربه‌هاي ناموفق اطرافيان به دليل تزريق ژل در مراكز نامعتبر باعث ايجاد نگراني‌هايي در ميان مردم شده است. عده‌اي تصور مي‌كنند كه تزريق ژل مي‌تواند به اعصاب آن‌ها آسيب رسانده و بخشي از صورت را به‌طور كامل فلج كند. عده ديگري نيز تصور مي‌كنند كه ژل‌هاي تزريق شده در زير پوست جمع شده و پس از مدتي باعث ايجاد بيماري مي‌شوند.

اما مسئله اصلي اينجا است كه اين موضوعات تا چه حد صحت دارد؟ آيا حرف‌وحديث‌هاي پيرامون مزيت‌ها و معايب و اثرگذاري اين روش درست است؟ آيا تزريق ژل براي خط لبخند روش مناسبي است؟ در اين مقاله قصد داريم يك‌بار براي هميشه به شك و ترديد شما پايان داده و براي اين سوالات پاسخ دقيقي ارائه كنيم.

ژل‌هاي مورداستفاده براي تزريق به خط خنده از نوع پركننده هستند. بنابراين پس از تزريق ژل نواحي مختلف پوست كه چربي خود را از دست داده‌اند پر مي‌شوند. همين عامل باعث مي‌شود كه خطوط و چروك‌هاي ايجاد شده در اين ناحيه از بين رفته و چهره شما همچنان جوان و زيبا بماند. به‌علاوه كساني كه پوست نواحي دور لبشان شل شده يا افتاده است مي‌توانند از اين روش براي برطرف كردن مشكل ايجاد شده استفاده كنند. 

مزيت‌ها و معايب تزريق ژل خط خنده
يكي از مهم‌ترين مزيت‌هاي تزريق ژل براي خط خنده جوان سازي پوست شما است. با استفاده از اين روش مي‌توانيد چين‌ و چروك عميق كنار لب را از بين برده و لبخند خود را زيباتر كنيد. خوشبختانه اين روش عوارض بسيار كمي داشته و پس از انجام عمل نيازي به پانسمان، استراحت يا بستري شدن وجود ندارد. هزينه‌ تزريق ژل خط خنده چندان بالا نيست و شما مي‌توانيد بدون نگراني از ايجاد حساسيت يا عوارض بعدي آن را به‌عنوان شيوه‌اي براي جوان‌تر شدن انتخاب كنيد.

به‌طوركلي اگر تزريق ژل براي خط خنده را در كلينيك معتبر انجام دهيد عيبي در آن مشاهده نخواهيد كرد. اما اصلي‌ترين معايب آن را مي‌توان امكان بروز حساسيت و آلرژي دانست. همچنين ممكن است مقدار ژل تزريق شده در دو طرف صورت يكسان نبوده و حالت نامتقارني به چهره شما ببخشد. توجه كنيد كه همه اين معايب در صورت انجام تزريق در كلينيك نامعتبر و توسط فرد غيرمتخصص بروز پيدا مي‌كند. پس پيش از تزريق به‌اندازه كافي تحقيق كنيد.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۸:۲۹ توسط:رها نور موضوع: نظرات (0)

سئو سايت چيست؟

فاكتورهاي متعددي بر سئو سايت و تعيين جايگاه آن در نتيجه جستجو تاثيرگذارند، از كلمات بكار رفته در متن و محتوا گرفته تا لينك‌هاي ورودي از سايت‌هاي ديگر، همچنين استاندارد بودن ساختار و كدنويسي سايت (تكنيكال) براي موتورهاي جستجو بر بهبود سئو سايت ما تاثيرگذار است.

همه اين فاكتورها زماني ارزشمند و اثربخش هستند كه در راستاي هدف بزرگتري به نام بهبود تجربه كاربري باشند.
چرا سئو سايت براي ما مهم است؟
روزانه ميلياردها جستجو در گوگل انجام مي‌شود ولي دليل اهميت سئو تنها تعداد بالاي جستجوها نيست.

با ورود و همه‌گير شدن تلفن‌هاي همراه، جستجو در اينترنت به يك ابزار قابل اعتماد و در دسترس براي پيدا كردن پاسخ سوالات، تصميم‌گيري در مورد خريد يك محصول يا حتي پيدا كردن نزديك‌ترين نانوايي محل تبديل شده است. نتايجي كه پس از جستجو به كاربر نمايش داده مي‌شود نقش مهمي در فرآيند شناخت و تصميم‌گيري او بازي مي‌كند.

با سرمايه‌گذاري در حوزه سئو، اين شانس را خواهيم داشت كه در لحظه‌اي مناسب به مخاطب معرفي شويم؛ زماني‌كه به محصول يا خدمات ارائه شده نياز دارد و به دنبال پاسخ مناسبي براي آن مي‌گردد و به دوست مورد اعتماد خود يعني گوگل رجوع مي‌كند.

اعتماد كاربران؛ همان برگ برنده‌اي‌ست كه گوگل را به چنين شركت بزرگي در دنيا تبديل كرده است. واقعيت اين است كه؛ به آنچه حاصل از جستجوي خودمان در گوگل است اعتماد بيشتري داريم تا محتوايي كه به صورت تبليغات (بنر، پيامك، ايميل و …) به دست ما رسيده است.

كسب و كارهاي سنتي تصور مي‌كنند كه براي ورود به فضاي بازاريابي ديجيتال، داشتن يك سايت زيبا و قدرتمند كفايت مي‌كند

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۴:۲۲ توسط:رها نور موضوع: نظرات (0)

خانه ي لاكچري مهران مديري

خانه لاكچري مهران مديري را در شمال كشور، خانه لاكچري مهران مديري (زادهٔ ۱۸ فروردين ۱۳۴۶) كارگردان، هنرپيشه سينما و تلويزيون، خواننده، طراح تيتراژ، مجري، طراح صحنه و لباس، مجري طرح، صداپيشه و تهيه‌كننده ايراني است. از جمله مجموعه‌هاي تلويزيوني كه مهران مديري در آن‌ها كارگردان و بازيگر بوده مي‌توان سريال‌هاي: ساعت خوش، پاورچين، جنگ ۷۷، پلاك ۱۴، نقطه‌چين، شب‌هاي برره، باغ مظفر،نود شب، مرد هزارچهره، مرد دوهزارچهره، قهوه تلخ، ببخشيد شما، ويلاي من، شوخي كردم، در حاشيه، در حاشيه ۲، دورهمي و هيولا را نام برد. مجلهٔ نيوزويك در مقاله‌اي مديري را بيستمين مرد قدرتمند سال ۲۰۰۹ ميلادي در ايران ناميد.

خانه لاكچري مهران مديري
مهران مديري آخرين فرزند خانواده ۶ نفري است. او سه برادر بزرگ‌تر به نام‌هاي محسن، مسعود و مهرداد دارد. از شانزده سالگي با تئاتر آشنا شد. در سال ۱۳۶۸ وارد راديو شد و در داستان شب به مدت شش سال به گويندگي پرداخت. در سال ۱۳۷۲، به همراه داريوش كاردان اولين برنامه طنز خود را براي نوروز ساخت. تا سال ۱۳۷۲ با نمايش‌هاي زيادي چون: شوخي، تلگراف، آرسنال، پانسيون، سيمرغ، هملت، كيسه بوكس و… روي صحنه رفت.

همچنين در اين دوران به عنوان بازيگر در نمايش‌هاي راديويي قصه‌هاي شب نيز حضور داشت.آغاز شهرت مديري از سال ۱۳۷۲ بود كه در مجموعهٔ طنز نوروز ۷۲ بازي كرد. بعد از آن مديري در چندين مجموعهٔ طنز ديگر كه توسط صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران پخش شد به عنوان بازيگر و كارگردان حضور داشت. در يكي از قسمت‌هاي برنامه دورهمي، مهران مديري گفت كه در عمليات والفجر ۸ حضور داشته‌است.

همسر خانه لاكچري مهران مديري
پرواز ۵۷ مجموعه طنز تلويزيوني بود كه در دهه فجر سال ۱۳۷۲ از شبكه يك پخش شد. اين نخستين كار كارگرداني مديري در يك سريال طنز تلويزيوني بود.

پرواز ۵۷ را مي‌توان دومين نقطهٔ عطف مجموعه‌هاي طنز تلويزيوني پس از پيروزي انقلاب دانست.بازيگراني مانند نصرالله رادش با بازي در اين سريال وارد عرصه تلويزيون و طنز ايران شدند.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۱:۴۰ توسط:رها نور موضوع: نظرات (0)

ليزر موهاي زائد براي چه كساني ضرر دارد؟

ليزر براي افرادي كه خصوصيات زير را داشته باشند ممنوع مي باشد، اين ويژگي ها به شرح زير مي باشد، به طور معمول ضرر ليزر موهاي زائد براي افراد زير مي باشد:

اگر مبتلا به لوپوس و ساير بيماري هايي كه به نور حساس هستند ميباشيد به دليل اينكه ليزر نوعي نور محسوب مي شود براي شما مضر است.
اگر ماينوكسيديل را براي پر مويي و پرپشت شدن موهاي خود استفاده مي كنيد به دليل اينكه ليزر عكس آن است بهتر است ليزر را تا پايان دوره مصرف به تعويق بي اندازيد.
براي كساني كه مبتلا به اگزما و آكنه هستند، به شرطي مي توانند ليزر انجام دهند كه عفونتي بر روي آكنه وجود نداشته باشد، در غير اين صورت ليزر عفونت را پخش مي كند.
به ندرت ليزر موجب ايجاد زخم و سوختگي مي شود؛ اما اگر مبتلا به كلوئيد هستيد ممكن است در نواحي كه ليزر پوست را سوزانده باشد مقداري گوشت اضافه بياوريد.
افرادي كه دچار بيماري پوستي هستند در صورت تجويز پزشك مي توانند ليزر موهاي زائد را انجام دهند، اگر بيماري حاد باشد ممكن است ليزر موجب تشديد آن شود.
مصرف راكوتان علاوه بر نازك كردن پوست، اثر بخشي ليزر را به شدت كاهش مي دهد.
در صورتي كه باردار مي باشيد بهتر است ناحيه شكم و تناسلي را ليزر نكنيد، هر چند كه از نظر علمي ضرري در اين دوران مشخص نشده است؛ اما بدون شك درد و اضطراب مي تواند به راحتي به جنين منتقل شود.
اگر در مناطقي كه مي خواهيد ليزر كنيد داراي زخم عفوني مي باشيد بهتر است ليزر نكنيد؛ زيرا ليزر به راحتي عفونت را در ديگر نواحي بدن پخش مي كند.
در صورت سولاريوم و حمام آفتاب، نبايد ليزر كنيد.
در صورت داشتن موهاي روشن، كركي و پوست تيره نمي توانيد از ليزر استفاده كنيد.
در صورت داشتن تبخال فعال با تجويز پزشك اقدام به ليزر نماييد.
ليزر موهاي زائد براي هر فردي با علائم ذكر شده ممنوع مي باشد و در صورت تجويز پزشك خود، مي تواند براي رفع موهاي زائد خود از ليزر استفاده كند.

اقدامات قبل از ليزر موهاي زائد
در زمان انجام ليزر هيچ نوع آرايش يا لوسيوني نبايد بر روي پوست شما باشد.
براي جلوگيري از آسيب احتمالي، حداقل 2 هفته قبل از درمان از محصولات برنزه كننده يا اسپري برنزه استفاده نكنيد.
حداقل 3 روز قبل از ليزر و 3 روز بعد از قرار گرفتن در معرض تابش مستقيم نور خورشيد خودداري كنيد.
حداقل به مدت 4 هفته از اپيلاسيون، بند انداختن و موچين در محل ليزر خودداري كنيد. اصلاح كردن (تراشيدن/شيو كردن) كافي است.
مراقبت هاي بعد از ليزر موهاي زائد
بعد از هر جلسه ليزر براي مدت دو هفته از نور آفتاب دوري كنيد. درصورتي‌كه نمي‌توانيد اين كار را انجام دهيد، حتماً اين موضوع را با پزشك خود در ميان بگذاريد.
به مدت ۴ ساعت پس از ليزر حمام نكنيد.
اگر احساس درد يا سوزش داريد، مي‌توانيد از كمپرس آب سرد استفاده كنيد.
حداقل تا ۴۸ ساعت بعد از عمل از رفتن به سونا، جكوزي يا استخر آب گرم خودداري كنيد.
تعداد جلسات ليزر موهاي زائد
در جلسات قبل از ليزر، پزشك، شخص را معاينه مي‌كند تا از وضعيت سلامت او مطمئن شود و با توجه به حجم و نوع موها، تعداد جلسات موردنياز را تعيين كند. در طول هر جلسه با استفاده از دستگاه ليزر، اشعه ليزر به موهاي زائد تابانده مي‌شود.
توجه كنيد كه فرايند توليد فوليكول‌هاي مو و رشد موها تنها با يك بار تاباندن ليزر متوقف نمي‌شود. به همين دليل لازم است كه جلسات ليزر تكرار شوند تا موهاي زائد به‌ طور كامل از بين بروند. فاصله جلسات معمولاً ۶ تا ۸ هفته است؛ اما بعد از تكميل يك دوره كامل (تعداد جلسات دوره به تشخيص پزشك بستگي دارد) تا چند سالي نياز به تكرار دوره ليزر نخواهيد داشت.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۷:۰۵ توسط:رها نور موضوع: نظرات (0)