رهانور رهانور .

رهانور

کامپوزیت دندان بهتر است و یا لمینت دندان؟

تفاوت کامپوزیت و لمینت ، اگر دندانهای شما بشدت لکه دار شده ، آسیب دیده ، به صورت نادرست تنظیم شده یا شکاف های بزرگتری دارند ، ممکن است دندانپزشک شما لمینت سرامیکی را توصیه کند.

روکش های کامپوزیت برای نقص های خفیف تا متوسط ​​مناسب تر هستند. اگر مشکل شما آنقدر شدید است که نمی توان با استفاده از روکش ها آن را درمان کرد، دندانپزشک شما ممکن است به جای کامپوزیت و لمینت گزینه هایی مانند تاج دندان یا درمان ارتودنسی را توصیه کند. در صورت از دست رفتن دندان بهترین درمان حال حاضر، ایمپلنت می باشد. در کلینیک دندانپزشکی سیب سفید می توانند از شرایط ایمپلنت اقساطی بهره مند شوید.

کامپوزیت ماندگاری بیشتری دارد یا لمینت؟
طول عمر لمینت سرامیکی به طور متوسط ​​10 تا 20 سال دوام می آورند ، اگرچه وقتی شما بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت کنید و دستورالعمل های دندانپزشک خود را انجام دهید، روکش های لمینت حتی می توانند دوام طولانی تری داشته باشند. ونیرهای کامپوزیتی  تقریباً نیمی از طول عمر لمینت دندان را دارند ، معمولاً 5-7 سال.

کامپوزیت دندان محکم تر و قوی تر است یا لمینت دندان؟
روکش های لمینت بسیار قوی تر از رزین کامپوزیت هستند ، به این معنی که آنها نسبت به شکسته شدن مقاوم تر هستند. با این حال ، لمینت ها  نمی توانند مانند روکش کامپوزیت ترمیم شوند. اگر لمینت سرامیکی آسیب دیده باشد ، نیاز به تعویض دارد که می تواند نسبتاً پرهزینه باشد.

کامپوزیت در برابر لکه ها مقاوم تر است یا لمینت؟
زیبایی رنگ دندانها در شفافیت آن است و هر چه رنگ شفافتر و عبور نور از ورای پوسته نازک کامپوزیت بیشتر باشد، دندان ها طبیعی تر و زنده تر جلوه می کنند. اما نکته اینجاست که اگر رنگ کامپوزیت خیلی شفاف باشد، رنگ اصلی دندانها سایه می اندازد و نمی توان بد رنگی دندانها رو پوشاند و باید با کامپوزیت اوپاک و مات بد رنگی زیر کامپوزیت رو پوشاند. بنابراین اگر بدرنگی دندانها زیاد باشد نمی توان انتظار انجام درمان کامپوزیت ونیر با رنگی بسیار شفاف داشت.روکش لمینت نسبت به لکه ها حساسیت کمتری دارد ، اگرچه با وجود این هم باید سعی کنید میزان مصرف غذاها و نوشیدنی های بسیار رنگی مانند قهوه و چای را محدود کنید.رزین کامپوزیت آسیب پذیرتر است و به راحتی تغییر رنگ می دهد. دندانپزشک به شما توصیه می کند رژیم غذایی خود را تنظیم کنید و از مصرف غذاها و نوشیدنی های رنگی خودداری کنید.

 

برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۵:۴۱ توسط:رها نور موضوع: نظرات (0)