رهانور رهانور .

رهانور

سایز عینک آفتابی

ه طور کلی عینک‌ها بر اساس پارامترهای زیر با صورت و سر شما متناسب خواهند بود:

عرض قاب
طول دسته
عرض پل
این موارد مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در این مطلب در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد. علاوه بر این موارد باید بدانید که در هنگام محاسبه عرض قاب، به مکان قرار گرفتن مردمک چشم نیز توجه داشته باشید.

در مورد عرض پل هم، محل قرارگیری آن در ارتفاع روی بینی را مورد توجه قرار دهید.

1- عرض قاب عینک و تناسب آن با مردمک چشم
همانطور که در بالا گفته شد، عرض قاب و محل قرارگیری مردمک بسیار مرتبط بوده و به همین دلیل ما این دو را در کنار هم قرار داده‌ایم. عرض قاب (عرض کل) باید کمی از استخوان گونه شما فراتر برود.

اما توجه داشته باشید که اگر بیش از یک انگشت بین دسته عینک و شقیقه شما فاصله بیفتد، یعنی قاب عینک بیش از حد پهن است.

در طرف مقابل اگر دسته عینک و شقیقه با هم تماس داشته باشند، قاب بیش از حد کوتاه و تنگ است.


در مورد فاصله عمودی نیز مجسم کنید که لنزهای شما به سه بخش افقی تقسیم شوند. مردمک چشم شما باید تقریباً جایی در محل اتصال بخش میانی و بالایی عدسی قرار گیرد.

قسمت آخر به طور ویژه برای کسانی که از عینک با لنزهای پیشرفته یا دوکانونی استفاده یم‌کنند،بسیار اهمیت دارد. زیرا چنین رویکردی فضای بیشتری برای بخش‌های متفاوت از لنزها ایجاد می‌کند.


2- عوامل تعیین‌کننده‌ی سایز عینک آفتابی : طول دسته
دسته عینک آفتابی باید تا پشت گوش شما امتداد داشته و تنها بخشی از کناره سر در قسمت روبروی گوش را لمس کند.

همچنین دسته نباید خیلی زود حالت خمیده پشت گوش را به خود بگیرد زیرا در این صورت باعث خواهد شد که عینک روی بینی شما به سمت پایین سر بخورد. در این صورت نه تنها عینک به دلیل نامتناسب بودن با صورت شما غیرطبیعی به نظر خواهد رسید بلکه هنگام پوشیدن آن نیز احساس راحتی نخواهید کرد.

همچنین در این صورت فشار بیشتری در قسمت پل عینک وجود خواهد داشت که سردرد و مشکلات سینوسی را در پی دارد.

علاوه بر این، نسخه تجویزی طوری نوشته شده که عدسی‌های عینک باید به دقت و به درستی روی بینی شما قرار گیرند. در صورتی که دسته عینک بیش از حد کوتاه باشد، عدسی‌ها به صورت شما بیش از اندازه نزدیک خواهند بود.


3- عوامل تعیین‌کننده‌ی سایز عینک آفتابی : طول و عرض پل
پل عینک (قسمتی از عینک که روی بینی قرار می‌گیرد) باید بسیار راحت باشد و درست روی بینی قرار گیرد؛ نه خیلی محکم روی بینی و نه خیلی شُل.

عینک‌های فلزی اغلب پدهای قابل تنظیمی در قسمت پل دارند که به قرار گرفتن مناسب عینک روی بینی و صورت کمک می‌کنند. اما عینک‌های پلاستیکی یا عینک‌هایی که از جنس استات هستند معمولاً چنین پدهایی را ندارند.

به یاد داشته باشید که اگر در حال اندازه گرفتن اعضای صورت خود برای تعیین سایز عینک دودی هستید باید از قبل، انتخاب خود در زمینه عینک‌های فلزی یا استاتی را انجام داده باشید. زیرا چنین تصمیمی در ادامه فرآیند اندازه‌گیری بسیار مهم خواهد بود.

پلی که بیش از حد سفت و محکم روی بینی قرار گیرد و از طرفین یا بالا به بینی فشار بیاورد، آزار دهنده است و با قرار گرفتن در مکانی بسیار بالاتر از مکان مناسب، اطلاح بینایی شما را محدود خواهد کرد.

در انتخاب اندازه عینک آفتابی توجه داشته باشید، پلی که بیش از حد شل و آزاد باشد نیز باعث می‌شود که عینک روی بینی شما لیز بخورد.

 

 

برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۵:۳۶ توسط:رها نور موضوع: نظرات (0)