رهانور رهانور .

رهانور

مراقبت های بعد از ایمپلنت دیجیتال

همان طور که هر کدام از روش‌های جراحی نیاز به دوره بهبودی دارد، برای بهبودی پس از جراحی ایمپلنت دیجیتال دندان هم محدوده مشخصی تعریف شده است. در هر صورت در جریان این جراحی تغییراتی در استخوان فک و لثه فرد به وجود می‌آید که مطمئناً در کوتاه مدت بهبود پیدا نمی‌کند. بسته به نحوه انجام عمل، نحوه مراقبت بیمار از خود و همچنین واکنش بدن فرد، ممکن است زمان ریکاوری جراحی ایمپلنت دندان از یک فرد با فرد دیگر تفاوت داشته باشد.

حالا اگر شما شاغل هستید و در مورد زمان بازگشت خود نگران هستید، ابتدا یک روند کلی در مورد زمان ریکاوری جراحی ایمپلنت دندان در اختیار شما قرار خواهیم داد و در مورد مراقبت‌ها صحبت خواهیم کرد.

زمان ریکاوری جراحی ایمپلنت دندان به چه صورت است؟
فاکتورهای مختلفی روی زمان ریکاوری جراحی ایمپلنت دندان تاثیرگذار هستند، اما معمولاً بین ۵ تا ۷ روز طول می‌کشد تا همه علائم فروکش کنند. با این حال برخی از بیماران به دلیل عوامل مختلف ممکن است مدت زمان ریکاوری طولانی‌تری را تجربه کنند. از جمله عواملی که می‌تواند زمان بهبودی و ریکاوری شما را تحت تأثیر قرار دهد عبارتند از:

چه تعداد ایمپلنت کاشته‌اید
بسته به این که شما یک ایمپلنت دندان کار بگذارید، چند دندان خود را ترمیم کنید یا یکباره از یک ایمپلنت All-On-4 استفاده کنید، زمان بهبودی و ریکاوری شما ممکن است تغییر کند. اصولاً هر چه تعداد ایمپلنت بیشتری بکارید، به معنای طولانی‌تر شدن زمان ریکاوری کاشت ایمپلنت دندان است. بنابراین باید خود را برای مدت زمان بیشتری آماده کنید.

وضعیت سینوس
هر گونه تغییر در وضعیت سینوس و ایمپلنت دندان می‌تواند زمان بهبودی شما را تغییر دهد. جراحی بالا بردن سینوس (سینوس لیفت) یا تقویت آن می‌تواند زمان بهبودی شما را طولانی‌تر کند. در این جراحی استخوان فک بالای شما در قسمت دندان آسیاب بزرگ و کوچک تقویت می‌شود، که به طور مستقیم روند کاشت ایمپلنت دندان شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. دندانپزشک برای جابجایی استخوان اضافی باید غشای سینوس شما را به سمت بالا حرکت دهد و این زمان بر است.

پیوند استخوان
پیوند استخوان زمانی لازم است که استخوان فک شما به اندازه کافی ضخیم نباشد تا ایمپلنت را به شکل مناسب حفظ کند. هنگام جویدن فشار زیادی به استخوان وارد می‌شود و باید تا حد ممکن این استخوان محکم و قوی باشد. پس طبیعی است که این فرایند هم به زمان ریکاوری کاشت ایمپلنت دندان را طولانی‌تر می‌کند. اگر به پیوند استخوان احتیاج دارید، دندانپزشک از جای دیگر بدن شما استخوان می‌گیرد و آن را به استخوان فک منتقل می‌کند. حتی ممکن است در این مورد از استخوان مصنوعی استفاده کنند.

روند بهبودی جراحی ایمپلنت دندان
دربندهای قبل زمان ریکاوری جراحی ایمپلنت دندان را پوشش دادیم و حالا زمان آن فرا رسیده که روند بهبودی را هم دنبال کنیم تا به شما نشان دهیم که دقیقاً چه کارهایی باید انجام دهید تا این روند را سریع‌تر و بهتر طی کنید.

در روز اول چه انتظاری داشته باشیم؟
۳۰ دقیقه اول بعد از عمل جراحی، شما باید گاز استریل گذاشته شده در محل جراحی را به صورت محکم اما با فشار کم نگه دارید. این کار آنها را در جای اصلی خود حفظ می‌کند. تقریباً برای همه، خونریزی در ۳۰ دقیقه اول متوقف خواهد شد. اما اگر بعد از ۳۰ دقیقه فشار محکم، هنوز خونریزی دارید، می‌توانید یک گاز استریل را به مدت زمان ۳۰ دقیقه دیگر روی آن قرار دهید. این روند را می‌توانید هر ۳۰ تا ۴۵ دقیقه تکرار کنید تا خونریزی آن به طور کامل متوقف شود. برخی از علائم و نشانه‌هایی که ممکن است شما در روز اول بعد از جراحی تجربه کنید شامل موارد زیر می‌شوند:

آبریزش دهان به همراه خون
خونریزی مداوم
ورم در محل جراحی و لثه‌ها
درد.
در واقع همه این موارد عکس العمل‌های بدن شما هستند و نشان می‌دهد که بدن شما برای ریکاوری جراحی ایمپلنت دندان تلاش می‌کند.

نحوه مراقبت از از ایمپلنت دیجیتال
طبیعتاً شما برای کاهش زمان بهبودی بعد از جراحی باید کارهایی انجام دهید که می‌تواند به بهبود سریع شما کمک کند. مسلماً متخصص کاشت ایمپلنت دندان در این مورد اطلاعات کافی و دستورالعمل در اختیار شما قرار می‌دهد، اما شما هم سعی کنید که به موارد زیر پایبند بمانید:

مراقب باشید که به محل جراحی فشار وارد نشود و به شکل‌های مختلف آنجا را تحریک نکنید
شب بعد از جراحی کاشت ایمپلنت دندان را به آرامی مسواک بزنید.
بعد از ۲۴ ساعت، دو یا سه بار در روز به آرامی با آب نمک دهان خود را بشوید
تا حد امکان استراحت کنید
در صورت لزوم روی زخم خود یخ بمالید
در روزهای دوم و سوم به بعد از عمل جراحی، بدن شما همچنان به بهبودی خود ادامه می‌دهد، اما شما با رعایت بهداشت دهان و دندان می‌توانید به روند بهبودی بدن خود کمک کنید و زمان ریکاوری جراحی ایمپلنت دندان را کاهش دهید.

 

برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۴۷:۳۰ توسط:رها نور موضوع: نظرات (0)